Rabu, 21 Disember 2011

BERITA YANG SELALU DIKHILAFKAN.

Bila pas perintah Terengganu selepas PRU 10 (1999) mereka buat undang undang melarang mana mana pihak mendirikan mesjid atau surau melainkan tapaknya telah diberi wakaf kekal. Apa bila mereka hilang kuasa mereka lupa akan undang undang yang mereka buat sendiri dalam tahun 2001 itu.

Maka mereka pun binalah mihrab pada sebuah markas mereka di Kg Bujal yang didirikan diatas tanah rizab kerajaan dan mengatakan itu adalah sebuah mesjid. Padahal berdekatan dengan tempat itu memang sudah ada sebuah mesjid sedia ada yang selalu bila nak solat jumaat kena dihitung ahli tetapnya. Sedangkan kawasan kg Bujal itu sendiri pun tak cukup khariah juga.

Maka selalulah cerita itu sengaja dikhilaf khilafkan untuk buat orang jadi keliru. Terutamanya dikawasan dan kepada mereka yang tidak tahu cerita sebenar ini. Inilah kerja menggunakan sentimen keugamaan untuk kepentingan politik mereka.

Mashaallah.

Tiada ulasan:

Catat Komen

Siapa pun berhak kata apa sahaja. Cuma hak itu sah selagi tanggong jawabnya masih ada. Maka siapa pun yang merasakan ikhlas bertanggong jawab, silakanlah catat apa sahaja. Semuga terbuka lorong pemikiran lebih jauh lagi bagi kita semua.