Jumaat, 17 Disember 2010

Republik Malaysia = Presidennya siapa dan siapa seterusnya ???

Semenjak permulaan laman ini dibuka lagi hamba telah mula membentangkan bermacam pengalaman yang menggambarkan mengenai siapa Anwar sebenarnya. Apa yang ada dalam hati dan niatnya mengikut apa yang dapat dibaca dari pengalaman sebenar yang sempat hamba lalui. 

Pada peringkat peringkat akhir kutipan pengalaman itu telah beberapa hamba kali melalui beberapa tulisan serta catatan reaksi dilaman kawan kawan telah hamba fokuskan suatu hujung kepada apa yang hamba mengertikan sebagai matlamat sebenar perjuangan Anwar itu. Hujung perjuangan itu ialah menjadikan atau dalam bahasa hamba menjerumuskan Malaysia ini untuk menjadi sebuah negara REPUBLIK. 

Nyatanya hamba tidak keseorangan dalam membuat terlahan begitu. Ramai kawan kawan yang nampak jelas bersetuju dengan pandangan begitu. Sebagai contoh ada satu catatan oleh seorang sahabat bergelar Pejuang Maya yang baru hamba temui dilaman Nadi Rakyat. Hamba salin dan bentangkan semula catatan itu disini untuk memudahkan sahabat sahabat menatapnya. Silakan:
http://www.facebook.com/profile.php?id=100001819983145 Pejuang Maya

Dua hari ini selesai sudah menyaksikan intergriti Parlimen dicabar dengan hebatnya oleh pembangkng-Tahniah diucpkan kepda speaker bermatian mempertahan interiti parlimen dilumpuhkan oleh pembangkang yang diketuai oleh anwar. Ini kah corak pemimpin yang "dianugerahkan"-Kita imbas kembali apa yang mereka lakukan

1.Memcabar Hak kebebasab bersuara
2.Mencabar demokrasi
3.Memcabar sistem kehakiman'
4.Mencabar Kedaulatan Raja Raja Melayu
5.Mencabar Kedaulatan Melayu
6.Mencabar Intergriti Parlimen

Kesimpulanny semua ini adalah untuk melumpuhkan sistem demokrasi yang sediaada dan memusnahkan sistem Monarki di Malaysia kearah republik of Malaysia
 
Apa yang tersenarai itu adalah kutipan dari pemerhatian seorang sahabat yang membuat catan ringkas di fb. Kita semua tentu boleh memperincikan serta menambah fakta dan maklumat dari perpustakaan pengalaman dan pengetahuan kita sendiri. 
 
Apa yang ingin hamba tegaskan disini ialah bahawasanya adalah jelas kini urutan tindakan berulangan dan berturutan oleh anasir anasir sekutu Anwar itu memang nyata menuju kepada meruntuhkan sistem Demokrasi Berparlimen dan Raja Berpelembagaan yang ada sekarang untuk menggantikannya dengan sistem Republik dimana seorang Presiden akan dilantik dan Raja Raja tidak lagi diperlukan. 
 
Maka bertanyalah hamba apakah kita sudah bersedia kearah itu dan rela menerima seorang Presiden yang akan terdiri daripada siapa sahaja menggantikan seorang DYMM SPB YDP Agong (yang sesungguhnya adalah keturunan daripada Bani Hasyim) dengan kedudukan dan peranannya disemak oleh Majlis Raja Raja yang anggotanya terdiri dari keturunan yang sama itu. 
 
Sudah bersedia dan relakah kita menerima perubahan itu ???
Kelak Presidennya Siapa ???
Dan Siapa Pula Seterusnya ???
.

2 ulasan:

  1. PRESIDEN I - LIM KIT SIYAL
    PRESIDEN II - LIM GUAN WENGGGGGGGG
    PRESIDEN III - PRESIDEN KOMUNIS I
    DAN SETERUSNYA....

    NIK N.AJIS?..BUDAK TUKANG MASAK TOMYAM ISTANA PRESIDEN

    BalasPadam
  2. salam

    kalu tengok pada riok loni, tok mustahil benda lagu ni berlaku. Anwar tu benar la doh tok betol doh, Nik Ajis pun jadi lagu tu jugok.....

    BalasPadam

Siapa pun berhak kata apa sahaja. Cuma hak itu sah selagi tanggong jawabnya masih ada. Maka siapa pun yang merasakan ikhlas bertanggong jawab, silakanlah catat apa sahaja. Semuga terbuka lorong pemikiran lebih jauh lagi bagi kita semua.