Jumaat, 10 Ogos 2012

CATATAN LAMA YANG BARANGKALI MENARIK UNTUK DIBACA SEMULA.

Tulisan lama ini barangkali berguna untuk menjadi panduan bagi orang awam dalam merumuskan fahaman sendiri. Semuga ada maklumat tambahan yang berguna untuk kita ketahui dalam membuat kesimpulan dan penilaian kita sendiri kelak.  Wallahuakllam  .....

 

Ahad, 27 September 2009


PEMBURU PERKASA SEDANG MENCIPTA JALAN KE PUNCAK

Hamba memang tahu apa yang diburu oleh Anuar kerana dia sendiri yang beritahi kepada hamba di sebuah asrama USM dalam tahun 1981 dahulu. Ada 5 orang dalam bilik di asrama itu pada malam itu termasuk dia dan hamba sendiri. Yang dia mahu adalah:

1. Pangkat dan kedudukan.
2. Kuasa. - (Tetapi kita mesti sampai ke puncak.)
3. Wang yang banyak yang tak boleh habis.

Dengan cara menyondol melalui kakak ipar Tun M beliau dah dapat semuanya kecuali penghujung bagi keperluan kedua iaitu mesti sampai ke puncak. Hamba ingatkan dah cukuplah apabila Dato Murad dah buat pengistiharan bersumpah bahawa beliau sendiri pernah mengaturkan simpanan wang sebanyak RM:13 + B untuk Anuar diluar bank bank negara terutama di bank bank di Swizland. Tetapi rupanya untuk sampai ke puncak itu masih diburunya.

Pada masa itu beliau menggariskan cara mencapainya ada 3 cara iaitu:

1. Evolusi - Dah dilaksanakan melalui ABIM selaku presidennya.
2. Revolusi - Merbahaya, katanya, dan mungkin tidak akan tercapai langsung kalau tertangkap dsb. Malahan mungkin terbunuh pun.
3. Menyusup masuk melalui saluran kuasa sedia ada. Tetapi kita mesti sampai ke puncak, dengan apa cara sekali pun.

Rupa rupanya untuk sampai ke puncak dengan apa cara sekali pun itu sampai hari ini masih di buru oleh Anuar. Cara cara yang digunakan hari ini cukup cukup membimbangkan. Cara 1 dan cara 3 dah dilaksanakan. Sekarang ini harapan cuma dengan cara 2 Revolusi sahaja lagi.

Dalam tahun 1996 dahulu seorang sahabat rapat beliau yang berjuang disampingnya untuk menjatuhkan Tun M pernah berkata:
"Tak apalah asal dapat kat kita"

setelah hamba katakan cara cara yang sedang dilaksanakan pada masa itu boleh memberi implikasi

"yang rugi ialah bangsa kita
- yang rusak ialah negara kita
- yang musnah ialah masa depan anak cucu kita"

Pada masa itu hamba menerima jawapan daripada seorang rakan perjuangannya. Tetapi hari ini kita semua boleh melihatnya sendiri dengan nyata apa yang sedang dilaksanakan oleh Anuar. Kita dapat menonton sendiri beliau menggalakkan pergeseran ethnik di Malaysia dengan antara lain mengatakan (sekadar menyebut beberapa perkara yang terbit dari mulut beliau sendiri):

1. Malaysia ini bukan Melayu punya dalam satu perjumpaan disebuah restoran di Kelang.
2. Menyokong tuntutan IFC.
3. Bersetuju dengan penggunaan perkataan Allah 
oleh ugama lain.
4. Menyokong tuntutan Hindraf sambil mengutuk 
Negara dan Pimpinan Negara di India.
5. Bersekongkol dengan tokoh2 Zionis diluar negara 
untuk secara saikologinya menyerang dan merusakkan nama baik bangsa dan negara.

Senarai ini adalah sekadar menyebut beberapa perkara secara spontan. Ini tidak termasuk perkara2 yang kita faham berlaku dengan dorongan serta restu beliau melalui PR, PKR, DAP dan PAS.

SEMUA ORANG DAH TAHU DAH.

Mutakhir kita digegarkan pula dengan pertemuannya dengan Al Gore

 Bukankah ungkapan ini seperti merendahkan kemuliaan mahkamah di Malaysia? Satu percubaan untuk memperlihatkan seolah olah mahkamah di Malaysia ini begitu mudah digunakan oleh kerajaan untuk tujuan politik. Para hakim atau yang terlibat dan tahu sesungguhnya tak nak bercakap ke? Lagi parah kerana satu lagi kes yang dikatakan sebagai "Twice, now," itu masih lagi belum dibicarakan kerana terleret oleh bermacam helah. Ertinya masih lagi dalam kostodi mahkamah. Kenapa ada orang (orang luar pula tu) telah cuba buat kesimpulan. Padahal kalau ada pemimpin kerajaan cuba bercakap begitu kita tentu akan boleh tengok betapa marahnya berbagai pihak termasuk NGO tertentu. 
 
Pada masa Bush berkuasa dan menyerang Iraq kita tak pernah dengar pun Al Gore mengkritik Bush. Tiba tiba Anuar membohongi kita dengan mengatakan Al gore mewakili suara menentang Bush. Neo Con kan tu. Kalau sekarang nak kritik pun apa makna lagi dah. Iraq dan hancur dan Bush pun dah tak ada kuasa lagi dah.
Tak payah nak muka muka la. Orang dah puas dah tengok wayang lakunan atas darat tu.
SEMUA ORANG DAH TAHU DAH.

Satu lagi mengenai Chairul Tandjung tu rupanya teman Anuar juga dia. Itu belum masuk lain2 lagi. Patutlah akhir2 ni sibuk sangat Indonesia dok meracau mengganggu ketenteraman Malaysia.

SEMUA ORANG DAH TAHU DAH.


Yang dulu pun rupanya kerja liwat itu dipercayai oleh para hakim sebagai berlaku.

Maka bagi hamba segalanya dah jelaslah sudah
sekarang ini, mengapa:

Pemimpin dihina dengan berbagai fitnah bertalu.
Mahkamah dipersenda dari dalam dan luar.
Raja Raja juga digugat.

CIPTA ISU SECARA BERTALU TALU TANPA KESUDAHAN RAKYAT MENJADI GELISAH, MARAH DAN BENCIKAN SEMUA PIHAK 
HUBUNGAN ANTARA KAUM BERTAMBAH TEGANG 
DAN AKHIRNYA 

REVOLUSI
DAN 
TUKAR SISTEM 

SAHABAT SAHABAT DILUAR SUDAH BERSEDIA DAN BERTAMBAH BERANI KINI
 
Sebabnya ada orang nak ke puncak
Ingatkan masih lagi sistem Demokrasi Raja Berpelembagaan
Tetapi rupanya dah sampai nak tukar sistem kepada Sistem Republik
Nak jadi

P R E S I D E N ?

3 ulasan:

  1. Arif OmarSep 26, 2009 09:52 PM
    hakim tun hamid katakan mana-mana hakim seluroh dunia yang bicarakan kes ini tidak akan dapat nafikan bahawa dsai adalah seorang pengamal homoseksual. cuma pada tarikh yang dituduh sahaja ia tak buat. beliau dibebaskan bukan tidak bersalah cuma kekurangan bukti untuk sabitan. itu sahaja.
    BalasPadam
  2. amirhamzah64/ 64أمير حمزهSep 27, 2009 03:29 AM
    Salam pakcik,

    Walaupun cita-cita untuk sampai ke puncak bukan setakat menjadi Perdana Menteri malah menggulingkan Raja-Raja Melayu untuk menjadi Presiden Malaysia yang pertama, tetapi Anwar lupa bahawa dalam politik ini 'SEGALANYA MUNGKIN'. Dia merancang tetapi jangan sesekali lupa perancangan Allah.
    BalasPadam
  3. Che Leh JangokOct 9, 2009 01:47 PM
    Sdr. Arif, TK atas maklumat tambahan. Hamba belum jumpa maklumat itu.

    Sdr. Amir, Setuju dengan peringatan Sdr. Wamakaruwamakarullah. Tetapi tanggung jawab kita untuk secara bijaksana memikul amanah menyampaikan tetap tanpa hujung. Semuga direstuiNya.
    BalasPadam

Tiada ulasan:

Catat Komen

Siapa pun berhak kata apa sahaja. Cuma hak itu sah selagi tanggong jawabnya masih ada. Maka siapa pun yang merasakan ikhlas bertanggong jawab, silakanlah catat apa sahaja. Semuga terbuka lorong pemikiran lebih jauh lagi bagi kita semua.