Rabu, 28 Oktober 2009

Sidang DUN Perak Hari Ini.



Kenyataan Datuk Zulkefli Abdullah, Ketua Polis Perak bahawa "polis banyak menerima maklumat terdapat pemimpin pemimpin parti tertentu dalam ceramah mereka sebelum ini yang menyeru orang ramai supaya berhimpun di bangunan SUK" sudah cukup jelas.

Ini bermakna jika sekiranya berlaku sebarang perhimpunan tidak diingini dengan tujuan atau kelakuan tidak sihat; pihak polis sudah mempunyai cukup alasan nyata untuk mengaitkan mereka yang sudah pun direkodkan itu sebagai pimpinan cetusan berkenaan.

Dah jelas dah. Maka wahai pengikut; jika anda sayangkan pemimpin anda janganlah cuba cuba mencabar polis. Kelak bukan anda sahaja yang akan kena; pemimpin anda juga akan terbabit. Dan janganlah pula sengaja cari pasal untuk sengaja cari huru hara. Semua orang termasuk rakyat jelata (pengundi) seluruh negara dah maklum. Takkanlah nak serlahkan tembelang terang terang kot.


Cerita yang lepas ni pun semua orang dah tahu dah. Buat cerita baru lagi; lagilah orang tahu. Takkanlah tak peduli walau pun orang tahu. Tak rahsialah kalau kerja macam tu.

3 ulasan:

  1. salam
    awal2 lagi si nijar dah war2kan umno yg akan menghuru harakan persidangan dun dengan mengupah 15 samseng mengawal dewan, walhal......

    BalasPadam
  2. Salam bro, inilah agenda komunis dalam bandar, kalau dulu mereka buat huruhara menyiksa orang kampung, di zaman moden ini merka buat cara baru menghasut rakyat membuat huruhara dalam bandar supaya negara lihat Malaysia tidak aman.....

    Talibarut-talibarut komunis sekarang banyak yang cerdik pandai, mereka berpendidikan juga ada yang menyamar jadi ulama walau pun ilmu agama tak seberapa.....

    Kalau tidak masakan Ngah dan Ngeh selalu berulang alik ke Thailand bertemu dengan ketua komunis Ching Peng....... orang Melayu bodoh ikut sahaja segala perancangan mereka yang dikepalai Nizar cucu komunis Malaya....

    BalasPadam
  3. Salam DR dan YG.

    Saikologi kembalik. Atau guna kain orang buat tudung lubang tandas. Bukan orang tak tahu itu tandas dia. Dialah yang tiap hari berak kat situ.

    Mereka buat kacau sehingga orang luar pandang Malaysia tidak aman. Yang pertama susah ialah peniaga. Cina juga yang rugi. Mereka patut sokong Gerakan dan MCA je dah sekarang.

    DAP buat Cina susah berniaga.

    BalasPadam

Siapa pun berhak kata apa sahaja. Cuma hak itu sah selagi tanggong jawabnya masih ada. Maka siapa pun yang merasakan ikhlas bertanggong jawab, silakanlah catat apa sahaja. Semuga terbuka lorong pemikiran lebih jauh lagi bagi kita semua.